Skip to main content

Paranoid

When i walked to braga yesterday, a man stopped and asked me whether i knew which transportation should he take to delivering him to Jatinangor.
I really had no idea about it. So i told the man, "Sorry sir, i had no idea"
And he directly told me that he came from Bogor, and unlucky his cellphone couldn't be used, because of low battery so he couldn't reach any of his families to pick him up. Then he began to ask me if i had 3500 rupiah for him.
I started to feel suspicious on him. Remembering that those were many fraudster here.
So i only gave him my sorry again, because i didn't have any.
He looked disappoint on me, and i left him with some thoughts in my head.

Am i right or wrong?
Why didn't i give him any money?
I didn't have 3500 but i did have 5000.
Maybe i was too suspicious on him.
But what if he really needed it?
What if i were on his position?
What would i feel?
But again, what if he lied to me?
What if he's one of fraudster cluster?
What if he took me away and hypnotic me?

Oh, maybe i'm a victim of BUSER.
The facts are I had too many paranoid feelings to people i really don't know.
I'm afraid talking to strangers.

But then again, i would feel really bad, if that man actually really needed my help.
And he's not a fraudster. He's just human trapping on troubles.
Oh, God please forgive me if i did wrong.
I hope he will be okay, wherever he is.

Comments

Popular posts from this blog

Kamar Baru Ku

Hore! akhirnya kamar saya kembali tersusun sebagai mana mestinya. Ada sedikit perubahan (lagi) di kamar ini. Perubahan letak kasur, meja belajar, meja tv. Haha. Hmmm, jadi kira-kira ini kali ketiga saya merubah letak-letak semua barang. Semoga kerapian kamar ini berlangsung lama. Yeah!

Lucciano Pizzichini

Seorang teman saya memasukkan sebuah link yang berisi vidio seorang anak kecil yang jago bermain gitar di umur 8 tahun. Kemudian saat menunggu vidio tersebut bisa diputar tanpa terhambat sedikitpun, saya pun melihat-lihat vidio lainnya. Kemudian saya pun meng-klik sebuah vidio dengan anak sangat lucu didalamnya . Namanya Lucciano Pizzichini , saat itu dia berumur tujuh tahun dan kalian lihat saja lah vidionya. Ahh, sangat menggemaskan sekali anak ini. Yang membuat saya tertarik adalah anak ini bisa sangat ceria di bawah panggung, dan bisa sangat tenang di atas panggung. Saya yakin dia akan menjadi musisi besar suatu hari nanti, dan saya ingin bertemu dengan dia. haha. Dan lihat! Nuansa anak-anaknya sangat tergambar pada dua gitarnya yang ditempeli sticker spongebob!

......

Mendadak tidak mau mempercayai orang lain. Bagaimana bisa percaya? Bahkan mereka tidak menghargai apa yang telah saya buat? Hanya bisa mencaci maki saja..